Fotelik samochodowy – odnaleźć się w gąszczu informacji

Każdy rodzic oczekujący dziecka prędzej czy później zaczyna kompletować listę wyprawkową zawierającą niezliczoną ilość punktów. Wiadomo bowiem, że potrzebny będzie wózek, łóżeczko, wanienka i cała masa innych gadżetów.

Zastanawialiście się kiedyś jaki powinien być najważniejszy punkt owej listy?

Nie łóżeczko i nie wózek.

Pierwsze o czym każdy przyszły rodzic powinien pomyśleć to

FOTELIK SAMOCHODOWY

_____________________________________________________________________

Problem wyboru fotelika często spędza sen z powiek przyszłych rodziców. Na co zwrócić uwagę podejmując decyzję o kupnie i jaką terminologię powinniśmy sobie przyswoić?

GRUPA WAGOWA

To pierwszy aspekt na, który powinniśmy zwrócić uwagę. Fotelik samochodowy powinien być przystosowany do dziecka wagowo. Wybierając odpowiedni będziemy bazować na czterech kategoriach.

  • 0+ dla dzieci ważących mniej niż 13 kg
  • 1 dla maluchów ważących od 9 do 18 kg
  • 2 dla dzieci o wadze od 15 do 25 kg
  • 3 dla dzieci mieszczących się w zakresie wagowym od 22 do 26 kg

BAZA MONTAŻOWA

Stanowi wyposażenie dodatkowe wielu fotelików samochodowych. Znacznie ułatwia i przyśpiesza często powtarzaną a niezbyt łatwa i przyjemną czynność montowania fotelika z użyciem pasów. Bazę mocuje się na stałe do siedzenia samochodu za pomocą pasów lub mocowania ISOFIX. Potem wystarczy wpiąć w nią fotelik.

ISOFIX

Jest to niezależny system mocowania fotelików w samochodzie bez użycia pasów. Dwa sztywne elementy mocujące przytwierdzone są do podstawą fotelika. Zatrzaskują się one na uchwytach ISOFIX, które znajdują się w samochodzie między oparciem a siedziskiem fotela. Należy jednak pamiętać, że nie każdy samochód posiada system ISOFIX!

ADAC

To skrót niemieckiego automobilklubu, który istnieje już od 1903 roku. Organizacja zajmuje się m.in testowaniem nowych modeli samochodów i wszelkich elementów ich wyposażenia. Skala ocen fotelików samochodowych wynosi od jeden do pięciu. Eksperci zalecają by kupować fotelik, który zdobył w ADAC minimum trójkę.

TEST ZDERZENIOWY

To wypadek w warunkach laboratoryjnych. Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak dany fotelik zniósł zderzenie czołowe i boczne, co działo się z nim i dzieckiem w nim siedzącym podczas gdy samochód koziołkował lub ostro hamował, zobacz wyniki z crash testów na stronie www.fotelik.info

HOMOLOGACJA

Europejski certyfikat bezpieczeństwa, aktualny to ECE R44-04, który potwierdza, że dany fotelik został wykonany zgodnie z obowiązującymi w Europie wymaganiami technicznymi tego typu sprzętu.

ZAGŁÓWEK

W fotelikach dla niemowląt zagłówek powinien wystawać nieco ponad główkę dziecka. W modelach dla starszych dzieci (powyżej 13 kg) oczy dziecka nie mogą być ponad krawędzią oparcia.

REGULACJA PASÓW

W fotelikach dla niemowląt pasy należy ustawić na wysokości ramion dziecka, maksymalnie dociągnięte, tak by pod pasem nie mogły się zmieścić dwa palce dorosłego. U starszego dziecka pas musi przylegać na udach i na brzuchu. Należy również pamiętać, że pasy powinny być zawsze starannie ułożone – nie skręcone.

PODUSZKA POWIETRZNA

Jeżeli montujesz fotelik dziecka na przednim siedzeniu samochodu, nie zależnie czy przodem czy tyłem do kierunku jazdy, musisz pamiętać by wyłączyć poduszkę powietrzną. Poduszka otwiera się z prędkością ok. 300 km/h i w najlepszym wypadku może połamać dziecko.

 

 

——————————————————————————————————

Udostępnij wpis:

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    *

    Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>